Najczęstsze pytania (FAQ)

Chcemy, aby zakupy u nas były przyjemnością i nie sprawiały zbędnych zmartwień. Dlatego udostępniamy najczęściej zadawane przez klientów pytania.

Najczęściej zadawane pytania

Decyzja o zakupie pierwszego parasola ogrodowego nie należy do najłatwiejszych. Poniżej odpowiadamy na pytanie związane z procesem zakupu i reklamacji. Odpowiemy także na pytania z takich obszarów jak eksploatacja parasola czy warunki gwarancyjne.

Kategorie pytań

Informacje ogólne

Tak, jesteśmy Polskim producentem parasoli i mebli ogrodowych od ponad 30 lat. Cały proces produkcyjny odbywa się w halach produkcyjnych przy siedzibie firmy w Ostrowie Wielkopolskim.

W wersji standardowej używamy tkanin poliestrowych produkowanych w Polsce, w ofercie posiadamy także tkaniny akrylowej produkowanej we Francji.

Wymiana poszycia i podstawy

W celu dobrania odpowiedniego poszycia do zakupionego w Litex Garden parasola, wymagane jest podanie modelu i rocznika parasola lub następujących informacji:
– Kształt parasola (kwadrat, okrągły),
– Ilość ramion parasola,
– Długość ramion parasola (w przypadku parasoli kwadratowych to długość ramion: krótszego i dłuższego),
– Sposób otwierania parasola (np. sznurek, rączka teleskopowa),
– Dodatkowe opcje (np. drugi daszek, wentyl).

Tak, podstawę można wymienić lub uzupełnić o brakujące elementy. Każdy parasol ma własne wymagania co do obciążenia podstawy – pamiętaj, aby to sprawdzić i nie kupić zbyt lekkiej podstawy. Jeśli poszukujesz podstawy do swojego parasola (kupionego w innym sklepie), to zwróć uwagę na średnicę nasady podaną w tabelach przy opisie każdej naszej podstawy.

Tak, poszycia parasoli można wymieniać. Jest to do wykonania we własnym zakresie. Więcej informacji i instrukcje wymiany poszyć dostępne są tutaj.

Akcesoria i usługi dodatkowe

Moskitiera jest dostępna w kolorze białym i czarnym, jeśli chcesz ją dokupić do parasola Rio. W przypadku parasola Ibiza jest częścią integralną poszycia i można ją nabyć jedynie w czasie pierwszego zakupu (nie ma możliwości jej dokupienia w późniejszym okresie).
Moskitierę można dokupić osobno tylko do parasola Rio, ponieważ przy poszyciu zamocowany jest rzep i możliwy jest jej łatwy montaż. Przy parasolu Ibiza nie ma możliwości zakupu moskitiery w późniejszym czasie.
Tak, nasze doświadczenie w branży reklamowej pozwala na oferowanie niezwykłej jakości druku na poszyciu parasola. W celu realizacji zamówienia personalizowanego, prosimy o kontakt telefoniczny lub poprzez e-mail.
Tak, posiadamy pełną gamę części zapasowych i zamiennych do wszystkich parasoli, które aktualnie znajdują się w ofercie.

Konstrukcja i funkcje

Oświetlenie to taśmy LED, które zamontowane są na co drugim ramieniu parasola.

 


 

Nasze parasole tworzymy z myślą o łatwości ich użytkowania. Wystarczy nałożyć parasol na nasadę podstawy, a po nałożeniu przełożyć śruby przez otwór zamieszczony na rurze masztowej parasola. Istnieje możliwość zamówienia podstawy pozwalającej na montaż poniżej powierzchni gruntu.
Tak, niektóre z modeli parasoli posiadają dodatkowy daszek. Tego typu konstrukcja zapewnia odpowiednią wentylacje pod całą czaszą parasola.

Użytkowanie i eksploatacja

Nasze parasole poddawane są badaniom na siłę wiatru, a szczegółowe dane, dotyczące bezpiecznego użytkowania parasoli, znajdują się w kartach technicznych produktów.
Zarówno tkaniny, jak i tworzone z nich poszycia pokryte są apreturą wodoodporności i wodoszczelności, co w praktyce pozwala na użytkowanie parasoli w trakcie delikatnych opadów deszczu. W praktyce zalecamy jednak nie korzystanie z parasoli przeciwsłonecznych jak z parasoli przeciwdeszczowych.
Nasza aktualna oferta bazuje na podstawach betonowych. Masywność naszych parasoli wymaga odpowiedniego dociążenia, którego nie można osiągnąć podstawami uzupełnianymi piaskiem lub wodą.
W przypadku funkcji oświetlenia wymagane jest podłączenie kabla do gniazdka 230 V. Oświetlenie parasola nie jest zasilane bateryjnie.

Zamówienia i płatności

Po dodaniu produktu do koszyka nastąpi przekierowanie do formularza zamówienia. W formularzu zaznaczamy sposób płatności. Szczegółowe informacje o formach płatności dostępne są tutaj.

Tak, zamówienie można odebrać osobiście w siedzibie firmy. Aby skorzystać z tej opcji, w koszyku jako formę dostawy zaznaczymy odbiór osobisty. Termin odbioru zamówienia ustalany jest indywidualnie z klientem. Więcej informacji na temat odbiorów osobistych znajduje się tutaj.

Koszt dostawy w przypadku zamówienia większej ilości produktów ustalany jest indywidualnie. W przypadku realizacji zamówień dla firm, prosimy o kontakt tutaj.

Tak. Cena za parasol zmniejszy się w zależności od modelu parasola oraz podstawy dla niego dedykowanej. W celu dokładnej wyceny prosimy o kontakt z konsultantem.
Faktura dostarczana jest tylko drogą elektroniczną na adres email podany w czasie zamówienia.

Jeżeli zamówienie zostało już złożone, a wymagana jest zmiana, prosimy o pilny kontakt bezpośrednio z naszym konsultantem.

Przy zakupie produktów Litex Garden jako klient indywidualny (osoba fizyczna będąca konsumentem w rozumieniu kodeksu cywilnego oraz osoby fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej) możecie skorzystać z przysługującego Państwu 2 letniego uprawnienia do reklamacji zakupionych towarów. tj. uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową przyznaną konsumentowi Ustawą o Prawach Konsumenta, a w przypadku osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związanych z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy (wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej) uprawnienia wynikające z Ogólnych Warunków Handlowych zawartych w regulaminie sklepu oraz uprawnień wynikających z Kodeksu Cywilnego.

Wszelkie nieprawidłowości związane z produktami prosimy zgłaszać przez Formularz.

Aby naprawić parasol uszkodzony z innego powodu/z Twojej winy/ nieznanej przyczyny wystarczy skorzystać z tego formularza i w punkcie TYP ZGŁOSZENIA wybrać opcję „Zlecenie serwisowe”. Wtedy będziemy mogli Ci zaproponować i wycenić usługę naszej sprawdzonej ekipy serwisowej.

W przypadku zakupów dokonywanych przez Klientów zgłaszać można reklamację.

Klient indywidualny (osoba fizyczna będąca konsumentem w rozumieniu kodeksu cywilnego oraz osoby fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej) uprawniona jest do skorzystania z procedury reklamacyjnej opisanej w punkcie nr. X. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE regulaminu znajdującego się pod adresem https://litexgarden.pl/regulamin-sklepu/

Osoba fizyczna nie będąca konsumentem nabywająca przedmiot związany z jej działalnością gospodarczą , gdy nabycie ma dla Klienta charakter zawodowy wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej korzysta z Ogólnych Warunków Handlowych umieszczonych na stronie https://litexgarden.pl/ogolne-warunki-handlowe/ oraz uprawnień wynikających z Kodeksu Cywilnego.

Zazwyczaj tak. Wówczas wyceniamy dostawę indywidualnie. Do wyceny potrzebne są takie informację jak ilość parasoli, kod pocztowy, miejscowość oraz informację orz określenie czy parasole mają być dostarczane z podstawami. W celu dokładnej wyceny prosimy o kontakt z konsultantem.

Konserwacja i pielęgnacja

W celu odpowiedniej konserwacji parasola w sezonie i poza nim, zalecamy zapoznać się z naszymi poradnikami, dostępnymi tutaj. Odpowiednia konserwacja parasola pozwoli na zachowanie jego dobrego stanu przez wiele sezonów.

Przechowywanie parasola powinno odbywać się w warunkach stałych, w których parasola nie jest narażony na pogodę (np. garaż, pomieszczenie gospodarcze). W naszej ofercie dostępne są również pokrowce na parasole, dostępne na zamówienie.
Koszyk
Scroll to Top