Najczęstsze pytania (FAQ)
Chcemy, aby zakupy u nas były przyjemnością i nie sprawiały zbędnych zmartwień. Dlatego udostępniamy najczęściej zadawane przez klientów pytania.
Najczęściej zadawane pytania
Decyzja o zakupie pierwszego parasola ogrodowego nie należy do najłatwiejszych. Poniżej odpowiadamy na pytanie związane z procesem zakupu i reklamacji. Odpowiemy także na pytania z takich obszarów jak eksploatacja parasola czy warunki gwarancyjne.
Kategorie pytań
Informacje ogólne
Czy parasole są produkowane w Polsce?
Tak, jesteśmy Polskim producentem parasoli i mebli ogrodowych od ponad 30 lat. Cały proces produkcyjny odbywa się w halach produkcyjnych przy siedzibie firmy w Ostrowie Wielkopolskim.
Jakie tkaniny są wykorzystywane do produkcji poszyć parasoli?
Wymiana poszycia i podstawy
Jak dobrać nowe poszycie do parasola?
W celu dobrania odpowiedniego poszycia do zakupionego w Litex Garden parasola, wymagane jest podanie modelu i rocznika parasola lub następujących informacji:
– Kształt parasola (kwadrat, okrągły),
– Ilość ramion parasola,
– Długość ramion parasola (w przypadku parasoli kwadratowych to długość ramion: krótszego i dłuższego),
– Sposób otwierania parasola (np. sznurek, rączka teleskopowa),
– Dodatkowe opcje (np. drugi daszek, wentyl).
Czy mogę zmienić podstawę parasola lub uzupełnić jej elementy?

Czy poszycia parasoli można wymieniać i w jaki sposób to robić?
Tak, poszycia parasoli można wymieniać. Jest to do wykonania we własnym zakresie. Więcej informacji i instrukcje wymiany poszyć dostępne są tutaj.
Akcesoria i usługi dodatkowe
W jakich kolorach dostępne są moskitiery do parasoli?
Czy moskitierę można dokupić osobno?
Czy istnieje możliwość nadruku na parasolach?
Czy można dokupić części zamienne i zapasowe do parasola?
Konstrukcja i funkcje
Jak zamocowane jest oświetlenie w parasolach typu Ibiza?
Oświetlenie to taśmy LED, które zamontowane są na co drugim ramieniu parasola.

Czy możliwy jest montaż parasola we własnym zakresie?
Czy parasole mają wentylacje?

Użytkowanie i eksploatacja
Do jakiej prędkości wiatru można bezpiecznie użytkować parasol?
Czy parasole są nieprzemakalne?
Czy podstawy mogą być napełnianie wodą lub piaskiem?
Czy oświetlenie parasola wymaga podłączenia do sieci elektrycznej?
Zamówienia i płatności
Jak zapłacić za zamówienie?
Po dodaniu produktu do koszyka nastąpi przekierowanie do formularza zamówienia. W formularzu zaznaczamy sposób płatności. Szczegółowe informacje o formach płatności dostępne są tutaj.
Czy mogę osobiście odebrać zamówienie?
Tak, zamówienie można odebrać osobiście w siedzibie firmy. Aby skorzystać z tej opcji, w koszyku jako formę dostawy zaznaczymy odbiór osobisty. Termin odbioru zamówienia ustalany jest indywidualnie z klientem. Więcej informacji na temat odbiorów osobistych znajduje się tutaj.
Jaki jest koszt dostawy w przypadku zamówień większych ilości wybranego modelu?
Koszt dostawy w przypadku zamówienia większej ilości produktów ustalany jest indywidualnie. W przypadku realizacji zamówień dla firm, prosimy o kontakt tutaj.
Czy cena parasola oraz dostawy zmienia się gdy zakupimy ją bez podstawy?
Czy faktura zostanie dostarczona z zamówieniem?
Jak zmienić swoje zamówienie?
Jeżeli zamówienie zostało już złożone, a wymagana jest zmiana, prosimy o pilny kontakt bezpośrednio z naszym konsultantem.
Czy mogę zwrócić zakupiony produkt?
Klienci mają prawo odstąpić od umowy zakupu w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednorazowego Oświadczenia np.: pismo wysłane drogą pocztową do siedziby firmy lub pocztą elektroniczną na adres mailowy.
W jaki sposób mogę zareklamować zakupiony produkt?
Reklamację można składać w formie elektronicznej poprzez formularz reklamacyjny, który należy przesłać na e-mail reklamacje@litexgarden.pl lub w formie pisemnej na adres sklepu. Reklamacja powinna zawierać:
– imię i nazwisko, adres, adres e-mail Nabywcy,
– datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
– przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Nabywcy,
– wszelkie okoliczności i dowody uzasadniające reklamację.
Pobierz formularz reklamacyjny.
Czy cena za dostawę przy zamówieniu kilku sztuk parasoli zwiększy się?
Konserwacja i pielęgnacja
Jak odpowiednio dbać o parasol?
W celu odpowiedniej konserwacji parasola w sezonie i poza nim, zalecamy zapoznać się z naszymi poradnikami, dostępnymi tutaj. Odpowiednia konserwacja parasola pozwoli na zachowanie jego dobrego stanu przez wiele sezonów.