Najczęstsze pytania (FAQ)
Chcemy, aby zakupy u nas były przyjemnością i nie sprawiały zbędnych zmartwień. Dlatego udostępniamy najczęściej zadawane przez klientów pytania.
Najczęściej zadawane pytania
Decyzja o zakupie pierwszego parasola ogrodowego nie należy do najłatwiejszych. Poniżej odpowiadamy na pytanie związane z procesem zakupu i reklamacji. Odpowiemy także na pytania z takich obszarów jak eksploatacja parasola czy warunki gwarancyjne.
Kategorie pytań
Informacje ogólne
Czy parasole są produkowane w Polsce?
Tak, jesteśmy Polskim producentem parasoli i mebli ogrodowych od ponad 30 lat. Cały proces produkcyjny odbywa się w halach produkcyjnych przy siedzibie firmy w Ostrowie Wielkopolskim.
Jakie tkaniny są wykorzystywane do produkcji poszyć parasoli?
Wymiana poszycia i podstawy
Jak dobrać nowe poszycie do parasola?
W celu dobrania odpowiedniego poszycia do zakupionego w Litex Garden parasola, wymagane jest podanie modelu i rocznika parasola lub następujących informacji:
– Kształt parasola (kwadrat, okrągły),
– Ilość ramion parasola,
– Długość ramion parasola (w przypadku parasoli kwadratowych to długość ramion: krótszego i dłuższego),
– Sposób otwierania parasola (np. sznurek, rączka teleskopowa),
– Dodatkowe opcje (np. drugi daszek, wentyl).
Czy mogę zmienić podstawę parasola lub uzupełnić jej elementy?
Czy poszycia parasoli można wymieniać i w jaki sposób to robić?
Tak, poszycia parasoli można wymieniać. Jest to do wykonania we własnym zakresie. Więcej informacji i instrukcje wymiany poszyć dostępne są tutaj.
Akcesoria i usługi dodatkowe
W jakich kolorach dostępne są moskitiery do parasoli?
Czy moskitierę można dokupić osobno?
Czy istnieje możliwość nadruku na parasolach?
Czy można dokupić części zamienne i zapasowe do parasola?
Konstrukcja i funkcje
Jak zamocowane jest oświetlenie w parasolach typu Ibiza?
Oświetlenie to taśmy LED, które zamontowane są na co drugim ramieniu parasola.
Czy możliwy jest montaż parasola we własnym zakresie?
Czy parasole mają wentylacje?
Użytkowanie i eksploatacja
Do jakiej prędkości wiatru można bezpiecznie użytkować parasol?
Czy parasole są nieprzemakalne?
Czy podstawy mogą być napełnianie wodą lub piaskiem?
Czy oświetlenie parasola wymaga podłączenia do sieci elektrycznej?
Zamówienia i płatności
Jak zapłacić za zamówienie?
Po dodaniu produktu do koszyka nastąpi przekierowanie do formularza zamówienia. W formularzu zaznaczamy sposób płatności. Szczegółowe informacje o formach płatności dostępne są tutaj.
Czy mogę osobiście odebrać zamówienie?
Tak, zamówienie można odebrać osobiście w siedzibie firmy. Aby skorzystać z tej opcji, w koszyku jako formę dostawy zaznaczymy odbiór osobisty. Termin odbioru zamówienia ustalany jest indywidualnie z klientem. Więcej informacji na temat odbiorów osobistych znajduje się tutaj.
Jaki jest koszt dostawy w przypadku zamówień większych ilości wybranego modelu?
Koszt dostawy w przypadku zamówienia większej ilości produktów ustalany jest indywidualnie. W przypadku realizacji zamówień dla firm, prosimy o kontakt tutaj.
Czy cena parasola oraz dostawy zmienia się gdy zakupimy ją bez podstawy?
Czy faktura zostanie dostarczona z zamówieniem?
Jak zmienić swoje zamówienie?
Jeżeli zamówienie zostało już złożone, a wymagana jest zmiana, prosimy o pilny kontakt bezpośrednio z naszym konsultantem.
Jakie uprawnienia przysługują klientowi w przypadku stwierdzenia przez niego wady zakupionego towaru?
Przy zakupie produktów Litex Garden jako klient indywidualny (osoba fizyczna będąca konsumentem w rozumieniu kodeksu cywilnego oraz osoby fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej) możecie skorzystać z przysługującego Państwu 2 letniego uprawnienia do reklamacji zakupionych towarów. tj. uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową przyznaną konsumentowi Ustawą o Prawach Konsumenta, a w przypadku osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związanych z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy (wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej) uprawnienia wynikające z Ogólnych Warunków Handlowych zawartych w regulaminie sklepu oraz uprawnień wynikających z Kodeksu Cywilnego.
Wszelkie nieprawidłowości związane z produktami prosimy zgłaszać przez Formularz.
Jak naprawić parasol uszkodzony z mojej winy?
Co w przypadku, gdy towar zakupiony w sklepie Litex Garden nie odpowiada zamówieniu (czyli jest niezgodny z umową, np. wadliwy)?
W przypadku zakupów dokonywanych przez Klientów zgłaszać można reklamację.
Klient indywidualny (osoba fizyczna będąca konsumentem w rozumieniu kodeksu cywilnego oraz osoby fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej) uprawniona jest do skorzystania z procedury reklamacyjnej opisanej w punkcie nr. X. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE regulaminu znajdującego się pod adresem https://litexgarden.pl/regulamin-sklepu/
Osoba fizyczna nie będąca konsumentem nabywająca przedmiot związany z jej działalnością gospodarczą , gdy nabycie ma dla Klienta charakter zawodowy wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej korzysta z Ogólnych Warunków Handlowych umieszczonych na stronie https://litexgarden.pl/ogolne-warunki-handlowe/ oraz uprawnień wynikających z Kodeksu Cywilnego.
Czy cena za dostawę przy zamówieniu kilku sztuk parasoli zwiększy się?
Konserwacja i pielęgnacja
Jak odpowiednio dbać o parasol?
W celu odpowiedniej konserwacji parasola w sezonie i poza nim, zalecamy zapoznać się z naszymi poradnikami, dostępnymi tutaj. Odpowiednia konserwacja parasola pozwoli na zachowanie jego dobrego stanu przez wiele sezonów.